سحر

گرچه شب تاریک است دل قوی دار سحر نزدیک است

سحر

گرچه شب تاریک است دل قوی دار سحر نزدیک است

راه‌حل‌های ساده

آبرو برایم خیلی مهم است. شاید همان حرف مردم باشد. اما این که مردم با ما محترمانه رفتار کنند و ما را سزاوار بهترین‌ها بشناسند برایم خیلی مهم است. این که به نظرشان امانتدار و نجیب باشیم از همه چیز برایم مهم‌تر است.

خیلی دوست داشتم که موهایم را کوتاه کنم. خسته شده بودم از موهایم. اصلاً انقدر کلافه‌ام کرده بودند که  می‌خواستم بتراشمشان.

برای عملی کردن این تصمیم یک دستگاه ریش‌تراش کافی بود تا نمره ۴ بزنم و تمام.

در دعاهای هر روزه‌ام رسیدم به دعای آبرومندی و محترم و نجیب بودن.

به خودم گفتم: سحر تو برای رسیدن به این خواسته چه کاری انجام می‌دهی؟

و جواب گرفتم: به تو گفته‌اند قضاوت نکن، که خب البته باز هم قضاوت می‌کنی. اما نگفته‌اند که مردم قضاوتت نخواهند کرد. آنها هم قضاوت می‌کنند. تو چطور انتظار داری با کله‌ای که نمره ۴ موهایش را زده‌ای مردم قضاوتت نکنند؟

اصلاً خود تو باشی. زنی به سن و سال خودت را با دو دختر در خیابان یا مهمانی یا ... ببینی که موهایش را نمره ۴ زده است چه قضاوتی می‌کنی؟  شپش ، جلب توجه، سرطان و ...

خب اگر می‌خواهی با موهایت راحت باشی، تو که هر روز می‌نویسی من خوش‌تیپ‌ترین آدم روی زمینم، حالا خوش‌تیپ‌ترین آدم روی زمین سرش را با نمره ۴ نمی‌زند، بلکه خیلی متشخص می‌رود آرایشگاه و موهایش را کوتاه می‌کند.

حالا من گوگوشی زده‌ام و خیلی هم بهم میاد.

خدایا شکرت که راه‌حل‌های به این سادگی پیش پایم می‌گذاری.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد