سحر

گرچه شب تاریک است دل قوی دار سحر نزدیک است

سحر

گرچه شب تاریک است دل قوی دار سحر نزدیک است

نصر من الله و فتح قریب

علی پرسید: چطوری متن را عمودی تایپ کنم؟ 

گفتم: کنترل + ۶ را بگیر و تایپ کن. 

دوباره پرسید: چطوری از این حالت خارج بشم؟ 

گفتم: انتهای مطلبت دو بار کنترل + ۶ بگیر. 

خندید و گفت: می‌خواهی ۳ بار بگیرم، می‌خواهی ۶ بار بگیرم. خب بگو بلد نیستم، چرا چرند می‌گی؟ 

خلاصه این که حتی حاضر نشد امتحان بکند و نتوانست کار مشتری را انجام دهد و مشتری رفت!

 

 

علی پرسید: این ماوس چرا کار نمی‌کند؟ 

گفتم: باید داخل آن یکی درگاه می‌زدی. 

نگاهی عاقل اندر سفیه کرد و گفت:  پشت کیس یک جا هست که ماوس می‌رود، ده تا که کار نگذاشته‌اند، ایراد از ماوس است. حتی حاضر نشد یک نگاه دیگر به پشت کیس بیندازد.

بلند شدم و خودم ماوس را  دوباره وصل کردم به درگاه دوم، و ماوس کار افتاد. 

 

داشت با زحمت زیاد یک میخ کلفت را داخل یک چوب خیلی سخت چکش می‌زد، و میخ نه کج می‌شد و نه تو می‌رفت. 

گفتم: میخ را کمی چرب کن. 

هرهر خندید: چرب کنم؟ از شدت خنده نمی‌توانست چیزی بگوید. 

بعد از کلی کلنجار رفتن، میخ و چکش را ول کرد و من میخ را چرب کردم و با دو تا تقه‌ای که زدم، میخ تا نصفه داخل چوب رفت و علی چکش را پس گرفت و کار را خودش تمام کرد! 

  

اما حالا بعد از ده سال که از زندگیمان می‌گذرد، موقع سیمان کاری از من دستکش آشپزخانه خواست تا دستش با سیمان تماس پیدا نکند، دستکشمان اندازه‌اش نبود. 

پیشنهاد دادم قبل از کار دستش را با روغن زیتون چرب کند، قبول کرد و نتیجه‌اش را هم دید. حتی بعد از اتمام کار، وقتی دستش را شست، هنوز نرمی روغن زیتون روی دستش بود. 

نظرات 6 + ارسال نظر
کوروش پارسا دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 ق.ظ http://kaspian.blogsky.com

ایول!!

علی اشرفی دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 ق.ظ http://dokkan.blogsky.com

و اکنون که ۱۰ سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد سحر همین دو ـ سه مورد را دارد که من به حرفش گوش نکرده‌ام و متضرر شده‌ام.
از ده‌ها مورد مشابه متقابل، دیگر چیزی نمی‌گوید!

ولی به یاد داشته باشید:

۱. قبل از سیمان‌کاری حتمن دست‌ها را با روغن زیتون چرب کنید.
۲. میخ را قبل از فرو کردن در چوب چرب کنید.
۳. سوکت ماوس را هم قبل از فرو کردن در پورت چرب کنید!

بابک.پ.25 دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:50 ب.ظ

سحر
تو که علی و دوست داری علی هم ایضا
دیگه چه دلیلی داره اینقدر این بیچاره رو نقد جمعی می کنی
تو که مردا رو می شناسی
گذشت کن

رزا سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.zendegiesadeyeman.blogsky.com

مطلب علمی خوبی بود
ولی خب این طبیعی که آدما روی اون چیزی که فکر می کنن درسته اصرار کنن
خدارو شکر کن که پذیرفته
بعضیا حتی بعدشم نمی پذیرن

قطب نما پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ق.ظ

سلام

پیشرفت های ناور نکردنی داشتی . آنهم فقط در ده سال!

غلامرضا پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:32 ق.ظ

tubeتیوب=سر پل دزفول یار یار کونم.گنج قارون موسی= غریق نجات.=+++++.دیدید گنج قارون به من رسید.09169470139

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد